Общите приходи на китайския гигант в онлайн търговията JD.com са нараснали с 10,3% в рамките на 18-те дни до неделя (19 юни) в рамките на първия голям фестивал за пазаруване от избухването на скорошното огнище на Covid-19, обяви компанията. Резултатът е значително по-слаб от миналогодишния ръст от 27,7%, предава Ройтерс.
Тазгодишните данни са най-лошите за търговеца на дребно и показват как потребителският апетит във втората по големина икономика в света е засегнат от блокадите, наложени за овладяване разпространението на омикрон варианта на коронавируса, както и от забавянето на икономиката.
Китайските потребители са купили стоки от платформата на JD за 379,3 млрд. юана (56,48 млрд. долара) по време на фестивала „618“, разкри компанията в своя акаунт в WeChat.
„Допълнително подобряваме услугите ни за доставка в градски и селски райони“, допълва изявлението, визирайки усилията по време на събитието, които стъпват на инфраструктурата на веригата на доставките и дигиталните технологии.
Събитието е вторият по големина фестивал на пазаруването в Китай след Деня на самотните сърца през ноември и е основан през 2004 г., за да отбележи годишнината от създаването на JD.com.
Конкурентите на JD.com, управлявани от Alibaba Group и Pinduoduo, не публикуват резултати от „618“.
Но консултантската фирма Syntun прогнозира, че онлайн платформите за търговия на дребно, включително Tmall на Alibaba, JD.com и Punduoduo заедно са достигнали 582,6 млрд. юана (86,75 млрд. долара) приходи тази година, което е почти без изменение спрямо миналогодишните 578,5 млрд. юана.
Въпреки усилията на компаниите за електронна търговия тази година, например опростояване правилата за промоциите и предлагането на по-големи отстъпки, „реакцията от пазара беше слаба“, посочва Syntun.
Фестивалите за пазаруване традиционно са популярни в Китай, а много купувачи отлагат покупките за тези моменти.
Миналата година вече имаше сигнали за стагниране на потребителското търсене по време на такива събитие, когато Alibaba записа едва 8,5% ръст на приходите по време на Деня на самотните сърца - също най-бавния ѝ темп на растеж.
През последните три месеца битката на Китай за овладяване на Covid-19 доведе до налагането на блокади с различен интензитет в редица градове, а това засегна разходите и веригите на доставки.
За да стимулират търсенето тази година, големите онлайн платформи притиснаха брандовете да предложат по-големи намаления за фестивала „618“, но някои компании и агенти коментират пред Ройтерс, че са планирали да свият участието си в подобни събития.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад